Veelgestelde vragen over autoschadeherstel
Schade herstellen bij Merel Autoschade. Veelgestelde vragen op een rijtje
Heb je hulp nodig?
Op deze pagina hebben wij de veelgestelde vragen alvast voor je beantwoord. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op of kom langs. We helpen je graag.
Merel Autoschade is lid van brancheorganisatie BOVAG; dat betekent dat je 4 jaar garantie op de uitgevoerde werkzaamheden krijgt
Wil je gebruik maken van vervangend vervoer wanneer de schade aan je auto wordt gerepareerd? Geef dit tijdens het schade intakegesprek aan en anders minimaal 24 uur voordat je auto wordt gebracht voor schadeherstel. In geval van nood of wanneer je onderweg bent kun je het verzoek voor vervangend vervoer via de nooddienst van de leasemaatschappij of verzekeraar aangeven.
Ja, je kan schade laten herstellen zonder kleurverschil. Onze experts kunnen met spotrepair of in onze geavanceerde spuitcabines altijd de schade herstellen zonder dat je kleurverschil ziet.
Bij spotrepair hoeft het beschadigde onderdeel niet helemaal opnieuw gespoten te worden. Wij herstellen de beschadiging zonder dat je achteraf kleurverschil ziet.
Auto’s hebben meerdere laklagen. Als de verf onder de eerste laklaag niet beschadigd is, is het niet nodig om de auto opnieuw te spuiten. Bij iets grotere krassen kan de beschadiging vaak met spotrepair worden hersteld. Als de krassen heel groot zijn, moet de auto opnieuw gespoten worden.
Nee in veel gevallen is dat niet nodig. Waar mogelijk worden de deuken uit het plaatwerk van je auto gemasseerd zonder dat de lak wordt beschadigd. Uiteraard is dit afhankelijk van de grote en diepte van de hagelschade.
Nee in veel gevallen hoeft dat niet. Vaak kunnen we de velgen polijsten, waarmee de schade kan worden opgelost. Zo zien je velgen er weer als nieuw uit!